Klachtenjaarverslag 2021 Multihulp
Deze analyse heeft als doel om te informeren over de stand
van zaken met betrekking tot de klachten van 2021.
Formele klachten
In
2021 zijn er geen klachten bij Multihulp gemeld, die door de externe
klachtenfunctionaris van Multihulp zijn behandeld.
Informele klachten
In
2021 is er één schriftelijke klacht ingediend door de tandartsenpraktijk van een
client over een medewerker.
Hieronder de beschrijving van de klacht en de wijze waarop deze klacht is
afgehandeld, gecommuniceerd, opgevolgd en welke verbetermaatregel naar
aanleiding van de klacht is genomen.
Omschrijving melding: Klacht
over de communicatie/bejegening van een begeleider van Multihulp met de assistent
van de tandarts van een cliënt.
Oorzaak: De tandarts heeft geen
contract met de zorgverzekering van de cliënt waardoor de cliënt de kosten in
eerste instantie zelf moest betalen, waarvoor de cliënt geen financiële
middelen heeft.
Verbetermaatregel: Client
was ontevreden over de tandarts en heeft besloten om op zoek te gaan naar een
andere tandarts die wel gecontracteerd is met zijn zorgverzekeraar. Hier is
contact over geweest tussen Multihulp en de tandarts; zodra de client een
nieuwe tandarts heeft gevonden die wel contract heeft wordt dit doorgegeven aan
de voormalige tandarts.
In het vervolg zal de ambulant begeleider extra moeten
opletten of de tandarts van een client wel of niet gecontracteerd is met de
zorgverzekeraar van de cliënt. Dit wordt tijdens werkoverleg met alle ambulant
begeleiders besproken.
Nazorg: Er is samen met de cliënt
naar een passende tandartspraktijk gezocht en gevonden.
Vastgestelde corrigerende maatregel: Directie
heeft contact opgenomen met de tandartspraktijk en de cliënt.
Verwacht effect na corrigerende maatregel: Cliënt
heeft een nieuwe tandartspraktijk die wel een contract heeft met zijn
zorgverzekering.
Evaluatie maatregel: heeft
plaatsgevonden op 20-10-2021
Afhandelingstermijn:
klacht is binnen een termijn van vier weken behandeld.
Afhandeling
De
klacht is volgens de klachtenprocedure afgehandeld.